Dietujące łasuchy – hit dla Was!

 

Niskokaloryczne, pyszne, czekoladowo-jagodowe –

 

BROWNIE FIT-MISJI 😘

 

(… a przy okazji można poczęstować rodzinę i starsze dzieciaki – niebo w gębie, samo zdrowie 🙂 )

 

 

Na dużą blachę brownie (16 porcji ok. 100 k, każda po 150 kcal) przygotuj:

 

  • 500 g ugotowanych i następnie obranych ze skórki buraków (190 kcal)

  •  6 jaj (osobno białka i żółtka) (480 kcal)

  •  180 g pełnoziarnistych płatków orkiszowych, owsianych lub innych ulubionych (u nas orkiszowe – 600 kcal)

  •  50 g / 5 łyżek gorzkiego kakao (u nas Deco Morreno – 150 kcal)

  •  4 łyżki miodu lub innego słodzidła – miodek 320 kcal)

  •  300 g jagód (135 kcal)

  •  3 łyżki oliwy, oleju lnianego, rzepakowego – do wyboru (260 kcal)

  •  2 łyżeczki proszku do pieczenia

  •  2 szczypty soli, najlepiej z tych zdrowszych 😉

  • Buraki zblenduj z żółtkami, 2 łyżkami oliwy i miodem.

 

Osobno zmiel lub zblenduj płatki orkiszowe.

 

Do masy dodaj składniki sypkie – 4/5 ilości płatków, 4 łyżki kakao, proszek, sól.

 

Białka ubij na sztywno, delikatnie połącz z ciastem.

 

Foremkę natrzyj resztą oliwy, wstaw do piekarnika (150-180 stopni, termoobieg) na 30-40 minut.

 

W tym czasie zmiksuj jagody , lekko odsącz na sicie z soku, połącz z łyżką kakao i resztą zmielonych płatków w gęstą masę.

 

Gdy brownie się upiecze i ostygnie, wyłóż na nie masę, podziel na porcje i wcinaj 🙂

 

 

Ciasto jest pyszne, ciężko wyczuć w nim buraki, choć ma dzięki nim swoisty nieco smak. W połączeniu z jagodami (można użyć również innych słodkich owoców – kwestia smaku i fantazji – lub wierzch pokryć „nutellą” z awokado) zapewni naprawdę miłe wrażenia smakowe, a przy tym jest naprawdę fit 😉
(dla porównania – tradycyjne brownie mają ok. 400 kcal w 100 g, a więc 2,5 x więcej niż moje!)

One comment on “Brownie buraczane

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *