BONE BROTH –

po polsku rosół z kości (wołowych, drobiowych, z mięsem lub bez)

 

 

 

 

Poczciwy rosół, gotowany długo, bo minimum 3 h, to przede wszystkim bogactwo kolagenu i minerałów.

 

Ceniony przez wszystkie babcie i wszystkich sportowców na świecie.

 

Uwielbiany przez dzieci.

 

Nieodłączny element polskiej kuchni i symbol polskiej niedzieli.

 

Wzmocnienie w chorobie, rozgrzewaniec na chłody…

 

O tym, jak go sporządzić, nie będę się tu rozpisywać. Jedno jest pewne – im dłużej kości gotujemy, tym więcej cennych składników szpiku przeniknie z nich do wywaru.

 

Pod koniec gotowania (które powinno trwać kilka do kilkudziesięciu godzin!) możemy wzbogacić nasz rosół warzywami i aromatem przypraw.

 

W celach leczniczych warto pić szklankę rosołu do posiłków głównych.

 

 

Jakie są właściwości tak sporządzonego wywaru?…

 

 

 

  • Ułatwia trawienie – kolagen (żelatyna) z wywarów mięsnych przyciąga wodę

 

  • Leczy żołądek i jelita – stosowanie żelatyny wzmacnia ściankę jelita co ma pozytywny wpływ również na nasz układ odpornościowy

 

  • Pomaga leczyć stany zapalne (aminokwasy glicyna, prolina i arginina mają działanie przeciwzapalne), a także anemię, cukrzycę, zanik mięśni, nowotwory

 

  • Zwiększa wchłanialność (biodostępność) białka – pozwala organizmowi na pełniejsze wykorzystanie pełnowartościowych białek, które spożywamy

 

  • Zawiera wiele minerałów –  wapnia, magnezu, fosforu i potasu

 

  • Poprawia zdrowie stawów – jest bardzo dobrym źródłem glukozaminy i chondroityny, dzięki stawy regenerują się, a chrząstki mogą wzrastać

 

  • Kolagen odmładza skórę, wzmacnia włosy i paznokcie

 

 

 

 

Rosół to niedrogi, pożywny, wartościowy element codziennej diety.

Warto o nim pamiętać nie tylko w niedzielę!

3 comments on “BONE BROTH – rosół z kości. Kolagen i mikroelementy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *