DZIEŃ DRUGI akcji GO SUGAR FREE z FIT MISJĄ 🙂

 

 

 

 

!!! KONTYNUUJ PICIE WODY – minimum litr dziennie czystej wody bez dodatków 🙂 !!!

 

 

 

Pierwsze zadanie na dziś – jeśli słodzisz kawę/ herbatę – ogranicz dzienną ilość łyżeczek cukru do słodzenia kawy/ herbaty do MAX. 4 DZIENNIE

 

 

Możesz to zrobić redukując ilość wypijanych filiżanek ALBO słodząc mniej niż zazwyczaj.

 

 

Jeśli np. pijesz 4 filiżanki dziennie, każdą z 2 łyżeczkami cukru –zacznij słodzić po 1 łyżeczce LUB wypij tylko 2 filiżanki w ciągu dnia słodząc tak, jak zawsze.

 

 

 

 

Drugie zadanie na dziś: ponieważ wiesz już (jeśli wczoraj odesłałeś/ odesłałaś mi ankietę) ile niepotrzebnego cukru spożywasz na co dzień – SPRAWDŹ CZYM TO GROZI:

 

 

Nieograniczone spożycie cukru na co dzień ma poważne konsekwencje zdrowotne:

 

 

  • nadwaga i otyłość,

 

  • insulinooporność i cukrzyca wraz ze wszystkimi możliwymi powikłaniami

 

  • nadciśnienie i choroby układu krążenia,

 

  • choroby kostno-stawowe,

 

  • zaburzenia hormonalne,

 

  • zaburzenia immunologiczne i autoagresje,

 

  • nadpobudliwość, wahania nastroju, depresja,

 

  • trudności z koncentracją, gorsze wyniki w nauce/ pracy, izolacja społeczna,

 

  • obniżenie odporności,

 

  • grzybice i choroby jelit,

 

  • pogorszenie kondycji skóry/ nasilenie zmian trądzikowych,

 

  • podatność na niedobory składników budulcowych, minerałów i witamin – m.in. odwapnienie kości, próchnica zębów),

 

  • nowotwory

 

MÓZG:

 

 

Badania na myszach i szczurach  wykazały, że dieta bogata w cukier powoduje w ich mózgach stan zapalny – a w konsekwencji problemy z pamięcią. Zwiększa również o połowę ryzyko wystąpienia zaburzeń nastroju i depresji – m.in. dlatego, że zaburza równowagę flory bakteryjnej w naszych… jelitach. Udowodniono między innymi, że myszy pozbawione zdrowej flory bakteryjnej toną zamiast pływać. Przywrócenie równowagi bakteryjnej w jelitach powoduje natomiast natychmiastowy wzrost u nich woli przetrwania i myszy bez problemu dopływają do stałego podłoża 🙂

 

 

SERCE:

 

 

Hiperglikemia, czyli zbyt wysoki poziom cukru we krwi, prowadzi do uszkodzenia mięśnia sercowego. Cukier zwiększa poziom cholesterolu we krwi, przyczyniając się do rozwoju miażdżycy (tak! Cukier, nie tłuszcz!). Powoduje również nadciśnienie tętnicze.

 

 

SKÓRA i STAWY (kolagen):

 

 

Jadłospis bogaty w cukier zaostrza stany zapalne stawów. Cukier jest bardzo „towarzyski” i lubi przytulać się do cząsteczek białka tworząc z znimi nierozerwalne związki miłosne – tzw.  AGEs. Ten tragiczny romans nazywamy glikacją białek, a kolagen budowany z AGEs ma strukturę znacznie słabszą od zdrowego kolagenu. Dlatego między innymi cukier degraduje stawy i w sposób widoczny postarza 😉

 

 

WĄTROBA

 

 

Tutaj być może zaskoczę niektórych z Was: tyjemy nie od tłuszczu, lecz przede wszystkim od cukru! To nadmiar cukru odkłada się w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej – podskórnej oraz dużo niebezpieczniejszej tkanki wewnątrz jamy brzusznej. Dieta obfitująca w węglowodany proste może prowadzić stłuszczenia wątroby oraz do otyłości brzusznej, która uważana jest za czynnik ryzyka zawału serca, udaru mózgu, cukrzycy. Uwaga, bo nawet będąc wizualnie szczupłym można mieć głęboko wewnątrz otłuszczone narządy, cierpieć na insulinooporność i stać na krawędzi cukrzycy!

 

 

ODPORNOŚĆ

 

 

Cukier zaburza zdolność białych krwinek do niszczenia szkodliwych drobnoustrojów. 75-100 g cukru cukru —równowartość zaledwie 2-3 małych puszek coli — może zmniejszyć zdolność białych krwinek do zabijania zarazków o 40-50%.  Efekt ten pojawia się przed upływem 30 minut od spożycia i może utrzymywać się do 5 godzin. Możesz sprawdzić to na sobie, gdy kolejny raz poczujesz, że rozkłada Cię choroba – wystarczy, że zrezygnujesz z cukru i węglowodanów na 2-3 dni (w tym także z soków owocowych, miodu, białego pieczywa i ryżu), a infekcja minie bez śladu lub w najgorszym razie potrwa znacznie krócej niż dotychczas!

 

 

PRZEWÓD POKARMOWY

 

 

Pod wpływem cukru nadmiernie rozwija się Candida albicans – gatunek grzybów naturalnie występujących w przewodzie pokarmowym. Prowadzi to do drożdżycy, czyli infekcji grzybiczych skóry i błon śluzowych (np. pochwy, jamy ustnej, przewodu pokarmowego). W samym przewodzie pokarmowym grzyb przetwarza cukier w alkohol, co skutkuje wzdęciami, gazami i niestrawnością.

 

 

ZĘBY i KOŚCI

 

 

Każdy wie, że słodkie niszczy szkliwo i przyczynia się do rozwoju próchnicy. Niestety nie wystarczy wyszorować zębów, żeby temu zapobiec, bo cukier działa destrukcyjnie nie tylko jako pożywka bakterii, ale i od wewnątrz, wypłukując z organizmu wapń. Dodatkowo – zakwasza, więc organizm aby przywrócić równowagę kwasowo-zasadową – zużywa zapasy składników mineralnych na neutralizację nadmiaru kwasów. Z kości i zębów zostaje pobrane tyle wapnia, że w efekcie próchnica, osteoporoza i ogólne osłabienie są nie do uniknięcia.

One comment on “DZIEŃ DRUGI – go sugar free z Fit Misją! DETOKS CUKROWY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *