DZIEŃ SZÓSTY akcji GO SUGAR FREE z FIT MISJĄ 🙂

 

 

!!! KONTYNUUJESZ PICIE WODY – min. 1,5 l dziennie czystej wody bez dodatków 🙂

 

 

!!! SŁODZISZ MAX 4 ŁYŻECZKI DZIENNIE – redukując ilość wypijanych filiżanek ALBO słodząc mniej niż zazwyczaj 🙂

 

 

!!! SŁODZONĄ KAWĘ LUB HERBATĘ PIJASZ DO POSIŁKU – ALBO ZAMIAST – nie pomiędzy posiłkami 🙂

 

 

!!! JEŻELI JADASZ SŁODYCZE W CIĄGU DNIA, ZJADASZ JE RAZEM Z POSIŁKIEM LUB JAKO POSIŁEK (2 śniadanie, podwieczorek?), nie pomiędzy 🙂

 

 

!!! JADASZ REGULARNIE, 2-3 główne posiłki w ciągu dnia i dodatkowo max 2 przekąski dziennie w miarę potrzeb – zachowujesz czyste przerwy pomiędzy zaplanowanymi posiłkami (minimum 3 h) 🙂

 

 

 

 

Zadanie PIERWSZE na dziś –  KUP ZDROWSZY ZAMIENNIK BIAŁEGO CUKRU: STEWIĘ, KSYLITOL lub ERYTROL – i spróbuj posłodzić nim kawę/ herbatę. Jeśli będzie Ci smakowała, zaprzestań słodzenia cukrem. Jeśli smak zamiennika Ci nie odpowiada, spróbujemy innych metod.

 

 

 

 

Zadanie DRUGIE na dziś –  PRZECZYTAJ o STEWI, KSYLITOLU i ERYTROLU tutaj|: KLIK (praktyczne porównanie) – pomoże Ci to wybrać najlepszą dla Ciebie opcję i rozjaśni mroki niepewności 😉

 

 

Pamiętaj, że cukier brązowy, trzcinowy, kokosowy, fruktoza, syrop klonowy czy melasa – to NADAL CUKIER!

 

 

Wbrew powszechnej opinii, że brązowy jest zdrowszy, tak naprawdę różnią się one jedynie kolorem… i ceną.  Co więcej – cukier brązowy, nie zawierający na etykiecie określenia „nierafinowany”, to najczęściej komercyjne oszustwo – zwykły biały cukier barwiony!

 

 

Fruktoza ma wprawdzie niski indeks glikemiczny, jest słodsza od cukru – ale zagraża chorobami układu krążenia i zaburzeniami metabolizmu (-> cukrzyca). Nie hamuje ponadto uczucia głodu, co w oczywisty sposób sprzyja nadmiernemu jej spożyciu. Po fruktozie poziom hormonu sytości, leptyny, jest w organizmie cały czas niski, więc nieustannie ma się niepohamowany apetyt, przede wszystkim na słodkie (-> będziemy szerzej omawiać ten temat w dalszej części akcji w kontekście soków owocowych).

 

 

Zdecydowanie odradzamy wszelkie SZTUCZNE SŁODZIKI (np. aspartam, acesulfam K, cyklaminiany, etc.). Zawierają one wysoce przetworzone, obce naszemu organizmowi substancje chemiczne, których długofalowy wpływ na organizm człowieka nie został dotychczas przetestowany.

 

 

Najlepszą metodą na słodzenie jest oczywiście… nie słodzić. Już po kilku dniach odwyku od przetworzonego cukru białego Twój smak wyostrzy się na tyle, że zauważysz, jak wiele produktów w samej swej naturze jest słodkie – mleko, warzywa, owoce. Jeśli już koniecznie musisz coś dosłodzić (deser, przetwory owocowe, ciasta, lody),  sięgnij po naturalne słodzidła: miód, daktyle, banany, ksylitol erytrytol czy stewię, które dodatkowo wzbogacą Twoją dietę o cenne minerały i witaminy 🙂

 

 

Miód to wprawdzie nadal glukoza, fruktoza i sacharoza, ma on jednak nad cukrem tę przewagę, że oprócz słodyczy zawiera w sobie moc biopierwiastków, aminokwasów, witamin i enzymów. Miód odznacza się również właściwościami przeciwzapalnymi, odnawiającymi i oczyszczającymi – niestety dość często uczula i jest równie kaloryczny jak cukier. Łyżeczka miodu to ok. 8-12 g = 26 do 39 kcal – dla porównania, łyżeczka cukru białego waży 5 g = 21 kcal, brązowego 5 g = 19 kcal. 5 g miodu to 17 kcal, a więc tylko odrobinę mniej ;).

 

 

3 comments on “DZIEŃ SZÓSTY – go sugar free z Fit Misją! DETOKS CUKROWY
  1. KingaMa napisał(a):

    Przeczytałem i nie zawiodłem się. Będę tu częściej zaglądał.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *