DZIEŃ JEDENASTY akcji GO SUGAR FREE z FIT MISJĄ 🙂

 

 

!!! KONTYNUUJESZ PICIE WODY – min. 1,5 l dziennie czystej wody bez dodatków 🙂

 

 

!!! SŁODZISZ MAX 3 ŁYŻECZKI DZIENNIE – redukując ilość wypijanych filiżanek ALBO słodząc mniej niż zazwyczaj

 

 

!!! SŁODZONĄ KAWĘ LUB HERBATĘ PIJASZ DO POSIŁKU – ALBO ZAMIAST – nie pomiędzy posiłkami

 

 

!!! JEŻELI JADASZ SŁODYCZE W CIĄGU DNIA, ZJADASZ JE RAZEM Z POSIŁKIEM LUB JAKO POSIŁEK (2 śniadanie, podwieczorek?), nie pomiędzy 🙂

 

 

!!! JADASZ REGULARNIE, 2-3 główne posiłki w ciągu dnia i dodatkowo max 2 przekąski dziennie w miarę potrzeb – zachowujesz czyste przerwy pomiędzy zaplanowanymi posiłkami (minimum 3 h)

 

 

!!! OSTATNI POSIŁEK najpóźniej 2-3 h przed snem

 

 

!!! WYSYPIASZ SIĘ – zawsze min. 6 h, a kiedy tylko  masz sposobność – dłużej!

 

 

!!! NAPOJE, SOKI, NEKTARY, ENERGIZERY, WODA SMAKOWA – max 0,33 l dziennie

 

 

!!! ODKŁADASZ ZAOSZCZĘDZONE ZŁOTÓWKI do skarbonki 😉

 

 

 

 

 

Zadanie na dziś – rezygnujesz z twardych cukierków, żelków, gum do żucia słodkich, drażetek, lizaków 🙂

 

 

Podjadanie przed komputerem/ TV to zmora wszystkich uzależnionych od cukru. Nie będę namawiała Was, żebyście zamienili małe zdradliwe słodkości na zdrowe i mniej słodkie słupki marchewki, orzechy, słonecznik, chrupki kukurydziane lub wafle ryżowe. Nie, nie, nie. Wszelkie podjadanie, chrupanie, żucie, cmokanie i ssanie jest całkowicie zbędnym elementem życia i ma jedynie złe oraz bardzo złe skutki – dla hormonów, dla zębów, dla kilogramów. W związku z tym od dziś z tym kończysz!

 

 

Jest tylko jedna rzecz, która może (powinna!) być z Tobą zawsze i wszędzie, i na którą nie ma limitu — WODA.

 

 

Mechanizm mielenia paszczą nie ma nic wspólnego z głodem, z fizjologią w ogóle. To siedzi w Twojej głowie, tak samo jak obgryzanie paznokci, kręcenie włosów na palcu, zagryzanie wargi czy inne mniej lub bardziej denerwujące nawyki 😉

 

 

Kiedy bezwiednie sięgasz po coś, co leży obok Ciebie przed komputerem lub TV, a uwagę masz zajętą czymś zupełnie innym, tego czegoś potrafisz zjeść ogromne ilości. Czekolada znika zanim się obejrzysz. Podobnie paczuszka słonecznika, orzechów, mieszanki studenckiej, paluszków, sezamek, żelków. One są takie „JESZCZETROCHOWE”. Jeszcze trochę, jeszcze jeden. I bach, 540 kalorii w 10 minut 😉 (btw, tyle ma Milka Toffee; w jednej Milce jest 11 łyżeczek cukru!!). 100 g Laysów to ponad 500 kcal, tyle co porządny podwójny filet z michą warzyw i ziemniaczkiem. Malutka paczka M&M’s – taka na 5 minut – zawiera aż 5 łyżeczek cukru.

 

 

Ale dlaczego czepiam się GUMY DO ŻUCIA?

 

 

Czepiam się słodkiej gumy, bo to cukier. Jedna malutka Mamba (4,5 g) zawiera pół łyżeczki cukru, a każdy truskawkowy tic-tac składa się z cukru w 91,3 %.

 

 

Czasem chcemy odświeżyć oddech – zrozumiałe, że łatwiej jest sięgnąć po gumę niż szukać łazienki, by wyszorować zęby. W takich sytuacjach przyda się guma bez cukru, ale – wyjątkowo! Orbit White zamiast cukru zawiera aż SIEDEM substancji słodzących, w tym aspartam oraz acesulfam K – oprócz słodzików znajdziemy w niej około 15 różnych aromatów, barwników oraz utrwalaczy. Za nic to nie wygląda na codzienny składnik zdrowego jadłospisu 😉

 

 

JAK RADZIĆ SOBIE Z BEZSENSOWNYM PODJADANIEM,

SZCZEGÓLNIE SŁODYCZY?

 

 

Sposoby na podjadanie – jedyne warte polecenia:

 

 

myśl o tym, co jesz i gdzie. Nie jedz przed komputerem – ani dla oszczędzenia czasu, ani z nudów, ani po to, żeby sprawić sobie przyjemność. Nie jedz na ulicy, idąc. Jeśli nie koncentrujesz się na tym, co jesz, twój mózg nie rejestruje poczucia sytości. Jest zainteresowany czym innym – pracą lub rozrywką. Zanim zorientuje się, że czas puścić sygnał o nasyceniu, Ty zdążysz sporo śmieci zasymilować.

 

 

trzymaj się rytuałów posiłku. Przykładowo – umyj ręce, nakryj do stołu, w wersji minimum – USIĄDŹ.

 

–  jedz powoli. Powolne przeżuwanie jest gwarancją tego, że sygnał o sytości dotrze do mózgu.

 

 

–  jedz bardziej sycące posiłki główne

 

 

–  eliminuj cukier

 

Gdy podjadasz słodycze wpadasz w błędne koło. Jedzenie cukru powoduje apetyt na więcej cukru (mechanizm insulinowy).

 

 

pij wodę – najlepiej niegazowaną

 

 

nie przechowuj w domu (na co dzień) żadnych zapasów słodyczy, chipsów. Nie kupuj ich. I tak nie unikniesz ich obecności w domu od czasu do czasu – urodziny, święta, imprezy, prezenty – ale niech to będą rzadkie okazje, nie norma.

 

 

(Tu na ogół pada pytanie od publiczności – no to co mam zrobić ze słodyczami, które uparcie wszyscy dają mi w prezencie, przynoszą na domówki??

 

 

Odpowiedź jest jedna i bezlitosna – nadmiar wyrzucić, spuścić w toalecie, wszystko jedno – pozbyć się. Bo psu nie dasz (zaszkodzi mu). Dlaczego nie dasz psu albo wielbłądom w ZOO, a dajesz swoim dzieciom, dzieciom znajomych, samym znajomym?…)

 

4 comments on “DZIEŃ JEDENASTY – go sugar free z Fit Misją! DETOKS CUKROWY
  1. Szalona napisał(a):

    Muszę się zastosować do powyższych wskazówek. Koniec ze słodyczami i słodzeniem herbaty. Mam nadzieję, że uda mi się wprowadzić ten plan w życie od dziś! Dziękuję za ten motywujący wpis.

    • Aneta napisał(a):

      Proszę bardzo 🙂 – będzie ich jeszcze dużo. Cukier jest podstępny i wszędobylski, ale mamy na niego sposób i chętnie dzielimy się pomysłami 😉 Zaglądaj koniecznie, zapraszam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *