DZIEŃ 31, 32, 33 akcji GO SUGAR FREE z FIT MISJĄ 🙂

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

PODSUMOWANIE MIESIĄCA !!!

 

 

Jeśli konsekwentnie realizowałeś/ realizowałaś nasze cele i zadania w kwietniu, dziś masz prawo być z siebie BARDZO dumny/-a!

 

 

 

  • Nauczyliśmy Cię PICIA WODY – min. 1,5 l dziennie czystej wody bez dodatków –klik! i klik!

 

 

  • !!! PRÓBUJESZ ZAMIENNIKÓW CUKRU, wiesz, po które warto sięgać – klik!

 

  • JADASZ REGULARNIE, 2-3 główne posiłki w ciągu dnia i dodatkowo max 2 przekąski dziennie w miarę potrzeb – zachowujesz czyste przerwy pomiędzy zaplanowanymi posiłkami (minimum 3 h) – klik!

 

  • JADASZ ZDROWE ŚNIADANIA – klik!

 

  • KAWĘ LUB HERBATĘ PIJESZ DO POSIŁKU – albo zamiast – nie pomiędzy posiłkami – klik!

 

  • JEŻELI JADASZ SŁODYCZE W CIĄGU DNIA, ZJADASZ JE RAZEM Z POSIŁKIEM LUB JAKO POSIŁEK (2 śniadanie, podwieczorek), nie podjadasz pomiędzy 🙂 – klik!

 

  • NIE JADASZ już CUKIERKÓW, ŻELKÓW, DRAŻETEK, LIZAKÓW, CIAST, CIASTEK I CIASTECZEK, PĄCZKÓW, CIASTEK Z KREMEM, MARKIZ, WAFLI – klik! i klik! !!! Żujesz gumy tylko w wyjątkowych sytuacjach –  nawet te bez cukru 🙂 – klik!

 

  • NIE PIJESZ już SŁODZONYCH NAPOJÓW – coli, energy-drinków, wody smakowej – ANI SKLEPOWYCH SOKÓW – zamiast tego sięgasz po napoje typu light, diet, zero, ew. soki wyciskane w domu — max 0,2 l dziennie – klik! i klik! i klik!

 

  • WYSYPIASZ SIĘ – zawsze min. 6 h, a kiedy tylko  masz sposobność – dłużej! – klik!

 

  • OSTATNI POSIŁEK zjadasz najpóźniej 2-3 h przed snem – klik!

 

  • ODKŁADASZ ZAOSZCZĘDZONE ZŁOTÓWKI do skarbonki 😉 – klik!

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

W kolejnym miesiącu pójdziemy znów kilka kroków dalej:

 

 

  • zrezygnujemy z batoników, nutelli, nadziewanych czekolad, mlecznej czekolady – OD DZIŚ dozwolona tylko gorzka – tymczasem bez limitu 😉

 

  • zrezygnujemy z napojów light, diet, zero – całkowicie, choć jeszcze nie dziś 😉

 

  • zrezygnujemy z płatków śniadaniowych i „udawanego” muesli, z dżemów z cukrem

 

  • zrezygnujemy z jogurtów owocowych, deserków, napojów instant typu kakao, czekolada, mleka smakowego

 

  • zrezygnujemy z białego pieczywa – pszennego chleba, bułek i chałek – na rzecz pieczywa z pełnego przemiału/ razowego i graham/ żytniego

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

Zatem…

 

 

ZADANIE NA DZIŚ:

jedyną dozwoloną formą słodyczy będzie dla nas od dzisiaj CZEKOLADA GORZKA.

Wszelkim snickersom, bounty, mlecznym i nadziewanym czekoladom od dziś mówimy NIE!

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Oczywiście naszą gorzką czekoladę podjadamy – zgodnie z zasadą czystych przerw między posiłkami – tylko jako posiłek lub dodatek do posiłku/ po posiłku.

 

 

Wybieramy czekolady o jak najwyższej zawartości kakao – 70, 80, 90%+:

 

 

 

Ambitni i zdesperowani mogą sięgnąć po wyjątkową czekoladę bez cukru – słodzoną stewią lub ksylitolem – choćby marki Torras (dostępne np. w Tesco) lub Wawel:

 

 

 

 

Zamiast Nutelli proponuję Wam od dziś „nutellę” domową – pyszną i do złudzenia przypominającą niesławny oryginał:

 

 

 

 

PRZEPIS nr 1: NUTELLA Z AWOKADO

 

 

Składniki: dojrzałe awokado, prawdziwe kakao – np. Deco Morreno czy Gellwe – oraz naturalny słodzik lub w ostateczności odrobina miodu lub banana.

 

 

Sposób przyrządzenia: awokado obieramy ze skórki, usuwamy pestkę, Miksujemy na gładko, dodajemy 1-2 łyżki kakao oraz słodziło do smaku – proporcje dowolne, byleby otrzymać w efekcie krem o konsystencji prawdziwej nutelli, gładki bez grudek, o taki:

 

 

 

 

PRZEPIS nr 2: NUTELLA Z DAKTYLI

 

 

Składniki: pół szklanki daktyli suszonych, prawdziwe kakao

 

 

Sposób przyrządzenia: daktyle zalewamy wrzątkiem w takiej ilości, by je całkowicie przykryć. Odstawiamy na 1-2 h, następnie odlewamy wodę (nie pozbywamy się jej, jeszcze nam się przyda!) i miksujemy na gładką masę (nawet robot kuchenny daje radę 😉 ), dodając w razie potrzeby po troszkę wody, w której się moczyły. Gdy masa jest już gładka – dodajemy tyle kakao, ile zażyczą sobie nasze kubki smakowe.

 

 

Dla urozmaicenia możemy do tak przygotowanego kremu dodać przyprawy – imbir, cynamon, chili, miętę. Pycha!

 

 

Nasza nutella świetnie sprawdzi się również do przełożenia lub ozdobienia fit-ciasta:

 

 

 

 

PRZEPIS nr 3: KREM SNICKERSOWY

 

 

Składniki: 1/4 szklanki daktyli suszonych, masło orzechowe 100% (2-3 łyżki), sól (najlepiej grubsza, ale nada się każda)

 

 

Sposób przyrządzenia: daktyle zalewamy wrzątkiem w takiej ilości, by je całkowicie przykryć. Odstawiamy na 1-2 h, następnie odlewamy wodę i miksujemy daktyle na gładką masę z masłem orzechowym,. Gdy masa jest gotowa – dodajemy tyle soli, ile zażyczą sobie nasze kubki smakowe.

 

 

Uwaga – można użyć masła z kawałkami orzechów:

 

 

 

 

… lub garści tłuczonych orzeszków arachidowych dla urozmaicenia konsystencji 🙂

 

 

PRZEPIS nr 4: SOLONY KARMEL Z DAKTYLI (jako m.in. polewa do ciast, lodów, deserów)

 

 

Przyrządzamy jak krem snickersowy – jedyną różnicą jest tu konsystencja. W celu uzyskania półpłynnej polewy dodajemy do kremu snickersowego po troszkę wody, w której moczyliśmy daktyle. Idealny „karmel” powinien dać się przelewać, ale nie powinien być rzadszy niż gęsty miód.

 

 

 

 

Domowym sposobem możemy także przyrządzić rewelacyjne czekoladki – przepis tutaj:

 

 

Domowe czekoladki – 3 składniki, zero cukru, niebo w gębie!

 

 

 

Oraz wiele innych pysznych czekolad, napojów czekoladowych, a nawet… drinków <3:

 

CZEKOLADA – trochę historii, faktów i RECEPTUR na domowe smakołyki

 

 

Jak wiadać, życie bez cukru nie musi być pasmem udręki i wyrzeczeń 😀

Może być nawet pyszniejsze niż kiedyś – wystarczy odrobina kreatywności lub… regularne zaglądanie na Fit Misję 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *