DZIEŃ 34-35-36-37 akcji GO SUGAR FREE z FIT MISJĄ 🙂

 

__________________________________________________________________________________________________________________

 

Dotychczas: 

 

  • Nauczyliśmy Cię PICIA WODY – min. 1,5 l dziennie czystej wody bez dodatków –klik! i klik!

 

 

  • !!! PRÓBUJESZ ZAMIENNIKÓW CUKRU, wiesz, po które warto sięgać – klik!

 

  • JADASZ REGULARNIE, 2-3 główne posiłki w ciągu dnia i dodatkowo max 2 przekąski dziennie w miarę potrzeb – zachowujesz czyste przerwy pomiędzy zaplanowanymi posiłkami (minimum 3 h) – klik!

 

  • JADASZ ZDROWE ŚNIADANIA – klik!

 

  • KAWĘ LUB HERBATĘ PIJESZ DO POSIŁKU – albo zamiast – nie pomiędzy posiłkami – klik!

 

  • JEŻELI JADASZ SŁODYCZE W CIĄGU DNIA, ZJADASZ JE RAZEM Z POSIŁKIEM LUB JAKO POSIŁEK (2 śniadanie, podwieczorek), nie podjadasz pomiędzy 🙂 – klik!

 

  • NIE JADASZ już CUKIERKÓW, ŻELKÓW, DRAŻETEK, LIZAKÓW, CIAST, CIASTEK I CIASTECZEK, PĄCZKÓW, CIASTEK Z KREMEM, MARKIZ, WAFLI – klik! i klik! !!! Żujesz gumy tylko w wyjątkowych sytuacjach –  nawet te bez cukru 🙂 – klik! Udało Ci się odstawić BATONY, CZEKOLADKI, NADZIEWANE ORAZ MLECZNE CZEKOLADY – klik!

 

  • NIE PIJESZ już SŁODZONYCH NAPOJÓW – coli, energy-drinków, wody smakowej – ANI SKLEPOWYCH SOKÓW – zamiast tego sięgasz po napoje typu light, diet, zero, ew. soki wyciskane w domu — max 0,2 l dziennie – klik! i klik! i klik!

 

  • WYSYPIASZ SIĘ – zawsze min. 6 h, a kiedy tylko  masz sposobność – dłużej! – klik!

 

  • OSTATNI POSIŁEK zjadasz najpóźniej 2-3 h przed snem – klik!

 

  • ODKŁADASZ ZAOSZCZĘDZONE ZŁOTÓWKI do skarbonki 😉 – klik!

 

__________________________________________________________________________________________________________________

 

ZADANIE NA DZIŚ: rezygnujemy z płatków śniadaniowych i „udawanego” muesli,

z dżemów z cukrem, „zdrowych” słodyczy typu batony muesli i sezamki

zawierających jednak syrop glukozowo-fruktozowy, cukier i syntetyczne słodziki.

 

_________________________________________________________________________________________________________________

W praktyce oznacza to, że musimy nabyć nową umiejętność i nowe przyzwyczajenie 🙂 – CZYTANIA ETYKIET produktów – ponieważ kolorowe slogany na opakowaniach nie tylko nie mówią wszystkiego, ale wręcz manipulują nami i niejednokrotnie po prostu KŁAMIĄ.

__________________________________________________________________________________________________________________

 

Na pierwszy ogień – płatki i muesli:

 

 

Dużo pisałam o tym tutaj:

 

 

Domowe MUESLI PEŁNOZIARNISTE i słów kilka o muesli w ogóle

 

 

 

 

Trudno będzie Wam znaleźć w tej chwili płatki śniadaniowe, których opakowanie nie będzie krzyczało do (pod)świadomości konsumenta WYBIERZ MNIE, MNIE WYBIERZ, jestem wzbogacony witaminami i błonnikiem, zaspokajam X Y dziennego zapotrzebowania na TO i TO i TAMTO, chronię Twoje zdrowie, obniżam cholesterol, stanowię PEŁNOWARTOŚCIOWE śniadanko – wystarczy zalać mnie mlekiem!!!

 

Hm, dla odmiany rzeczywisty skład tego typu odżywczych śniadanek jest zatrważający – ale komu chciałoby się w ferworze zakupów odczytywać maleńki druczek na odwrocie albo wąskim boku pudełka. Tymczasem tam – same cuda ;):

 

Przede wszystkim, popularne płatki zawierają głównie węglowodany, czyli cukry – na dodatek proste, o wysokim indeksie glikemicznym. Oznacza to, że po ich spożyciu poziom glukozy we krwi gwałtownie podniesie się i równie błyskawicznie OPADNIE, często poniżej poziomu wyjściowego (-> hipoglikemia), w związku z czym kilkadziesiąt minut później znowu będziemy głodni – i to bardziej niż byliśmy przed „pysznym, zdrowym śniadankiem”.

Upraszczając, takie wahania poziomu glukozy we krwi prowadzą w efekcie do insulinooporności i cukrzycy typu II.

Poza tym, słodzone płatki nie są w stanie obniżyć cholesterolu – choćby zawierały nie wiem jak magiczne składniki dodatkowe – ponieważ cukry proste to główny powód WZROSTU poziomu cholesterolu (nie, to nie tłuszcze są temu winne, a właśnie cukier!) i związanych z tym poważnych chorób układu sercowo-naczyniowego.

 

 

Na co więc zwracać szczególną uwagę kupując płatki?

 

 

– 50 twarzy CUKRU – odsyłam do listy, którą publikowałam już na początku naszej akcji :

 

WIEDZA, CHĘĆ, MOTYWACJA, WSPARCIE – czyli jak się przygotować do detoksu cukrowego?

 

 

-– NIE KUPUJEMY PRODUKTU, w którym CUKIER ZNAJDUJE SIĘ NA 1, 2 albo 3 MIEJSCU W SKŁADZIE (pod jakąkolwiek nazwą)

 

– produkty zbożowe (pieczywo, płatki) NIE POWINNY ZAWIERAĆ WIĘCEJ NIŻ 4 g CUKRU/ i MNIEJ NIŻ 2 g BŁONNIKA w przeciętnej porcji (info na odwrocie opakowania). BŁONNIK – im więcej, tym lepiej: zazwyczaj 3-7 g (7 g np. w nieprzetworzonych płatkach owsianych)

 

PEŁNOZIARNISTE – super 🙂

 

EKSTRUDOWANE/ EKSPANDOWANE ( = przetworzone, IG w kosmosie) – odstaw na półkę 😉

 

– UWAGA na slogany „BEZ DODATKU CUKRU” czy „100 % OWOCÓW” – nie sugeruj się – zawsze choćby pobieżnie czytaj skład

 

– WYBIERAMY produkt Z KRÓTKIM SKŁADEM

 

UNIKAMY CHEMII „E” – tutaj więcej na ten temat:

 

DZIECI cz. 3 – PROFILAKTYKA i TERAPIA OTYŁOŚCI – o zmianie nawyków, zakupach i chemii w spożywczaku

 

 

SUSZONE OWOCE – świetnie, jeśli SUSZONE/LIOFILIZOWANE, gorzej jeśli kandyzowane lub z definicji suszone w cukrze, jak np. żurawina (naturalnie powinna być kwaśna) lub popularne chipsy bananowe)

 

„FITNESS”, „FIT”, „LIGHT” – zazwyczaj z rysunkiem smukłej sylwetki na opakowaniu i dopiskiem „lekki posiłek” = zwykły chwyt reklamowy. Takie produkty mają tyle samo kalorii (albo nawet więcej: 360-415 kcal), co nie-fit 😉

 

– „Wzbogacone wapniem/ żelazem/ blablabla” –  oznacza to dokładnie tyle, że W PROCESIE PRODUKCJI TAK DOSZCZĘTNIE POZBAWIONO PŁATKI ZAWARTOŚCI WSZYSTKIEGO, co korzystne dla zdrowia, ŻE TERAZ TRZEBA COŚ DORZUCIĆ na wabik, bo W INNYM PRZYPADKU PŁATKI BĘDĄ RÓWNIE ODŻYWCZE, CO TROCINY DLA GRYZONIA…

 

Podsumowując:

 

 

  • Jeśli już koniecznie płatki na śniadanie, to PEŁNOZIARNISTE nieprzetworzone – owsiane, orkiszowe, żytnie.

 

  • Jeśli do płatków owoce, to SUSZONE BIO bez siarczanów lub LIOFILIZOWANE

 

  • Jeśli muesli, to z wysoką zawartością ORZECHÓW, PESTEK, NASION, które spowolnią wchłanianie cukru, obniżą wyrzut insuliny i dostarczą wielu wartościowych składników, a także nasycą nas na dłużej

 

  • Jeśli czekolada do muesli – to GORZKA 70-99% KAKAO – więcej o czekoladzie tu:

 

CZEKOLADA – trochę historii, faktów i RECEPTUR na domowe smakołyki

 

I tu:

 

DZIEŃ 31,32,33: go sugar free z Fit Misją! DETOKS CUKROWY

 

 

 

Na drugi ogień – DŻEMY:

 

 

Tu krótko i na temat – dżemy z cukrem SKREŚLAMY z jadłospisu. Owoce same w sobie zawierają tyle fuktozy, że naprawdę zbędne jest ich dosładzanie 😉

 

Jeśli nie mamy chęci i czasu przyrządzać sobie domowych niesłodzonych musów owocowych za każdym razem, gdy potrzebujemy dżemu (bo trudno przygotować je na zapas – cukier utrwala i zapobiega psuciu się, a brak cukru to automatycznie krótki okres przechowywania) – wybieramy takie typu 100% owoców bez dodatku cukru – np. marki Łowicz, seria 100% owoców (słodzone sokiem, bez chemii – cud na sklepowych półkach, także w wersji EKSTRA GŁADKI dla dzieci!

 


 

 

 

 

 

Na trzeci ogień – batony, wszelkie typu „fit”:

 

 

Tu smutna konstatacja – niestety większość tych smakołyków to nieznacznie ulepszone „zwyklaki”, kolejny chwyt marketingowy w dobie mody na odchudzanie i eco-lifestyle.

 

 

Pisałam już o tym, więc nie będę powielać – wszystkich Was zapraszam do wpisu tutaj – z bonusem w postaci własnych mega zdrowych batonów bez cukru:

 

DOMOWE BATONY MUESLI – wulkan energii i zdrowia – SŁODKIE BEZ CUKRU!

 

Natomiast jeśli poszukujemy gotowca, to pierwszym, który z serca  polecę, będzie DOBRA KALORIA :):

 

 

Tutaj wszystko o linii Dobra Kaloria oraz szczegółowy opis produktów (notabene – wszystko polecam 😉 ):

 

http://www.kubara.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/

 

Można także sięgnąć po inne produkty bez cukru – najlepiej wegańskie, ponieważ z racji zaostrzonych wymagań tej grupy konsumentów, charakteryzują się one naprawdę wysoką jakością i świetnym składem:

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *