Biały, miękki jak chałka, bezglutenowy… CHLEB Z NISKIM IG!

Przybywam z przepisem na przepyszny CHLEB 🙂
BIAŁY, MIĘKKI JAK CHAŁKA, o niskim indeksie glikemicznym, odpowiedni dla bezglutenowców – czegóż więcej chcieć? 😉
________________________________
(Mąkę migdałową kupisz w sklepach ze zdrową żywnością albo w sieci – serdecznie polecam, dla mnie to czysta rewelacja 🙂 )
________________________________

Składniki (na całą keksówkę):
• 8 całych jajek
• 2 szklanki mąki migdałowej
• ⅓ szklanki oleju
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• sól do smaku

Rozgrzej piekarnik do 190°C. Rozbij 6 jaj, starannie oddzielając białka od żółtek. Do żółtek dodaj 2 całe jajka oraz olej, zmiksuj, dodaj mąkę migdałową, proszek do pieczenia i szczyptę soli, ponownie wymieszaj do połączenia się składników. Białka ubij na sztywną pianę. Dodaj białka do ciasta, delikatnie mieszając, by nie utraciły puszystości. Foremkę wyłóż papierem do pieczenia i wlej do niej ciasto. Piecz 40 minut, do wyrośnięcia i zrumienienia na złocisto. Odstaw bochenek do wystygnięcia na 10-15 minut, po czym delikatnie wyjmij go wraz z papierem z formy i ostrożnie odklej papier (jeśli zostawisz chlebek w formie, może być potem wilgotny na spodzie). Krój dopiero po całkowitym ostygnięciu, najlepiej następnego dnia 🙂

__________________________________
SPODOBAŁ CI SIĘ PRZEPIS? Wypróbujesz? UDOSTĘPNIJ, będę wdzięczna!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *