chlebbułkinie jadam pieczywapszenne białepełnoziarniste, razoweżytniebezglutenowewłasnego wypiekuryż białyryż brązowy lub dzikikasze bezglutenowe - gryczana, jaglanakasze pszennemakaron białymakaron pełnoziarnistymakaron żytninie jadam ryżunie jadam kasznie jadam makaronu

świeże, ew. mrożonemarynowanew puszcewędzoneowoce morzanie lubię i nie jadam rybnie lubię i nie jadam owoców morza

wieprzowinawołowinadróbpieczone, grillowanegotowanesmażone, duszonepasztety, parówkikiełbasy, kabanosy, salamiszynka, polędwica na kanapkipodroby

krowikozi, owczymleko roślinnemleko krowie UHTmleko krowie pasteryzowane (świeże)mleko bez laktozynabiał fermentowany - jogurty, kefiry, maślankisery żółte, topionemozzarellafetatwarogi, serki śniadaniowenie jadam nabiału

świeże lub mrożonesezonowe, polskiew puszcesurowe (surówki, sałatki)na ciepło (gotowane, duszone, zapiekanki, zupy)przetwory z owoców (dżemy, konfitury, powidła, galaretki)sokikoktajle, smoothiessuszonekiszonemarynowane w occie

Wpisz wszystkie potrawy, przekąski, produkty, owoce, warzywa i wypite płyny.

Opisz:

• zawartość tłuszczu, rodzaj użytego tłuszczu, ilość tłuszczu np. mleko do kawy – ilość, % tłuszczu
• rodzaj pieczywa (chleb, bułka, razowe, białe, graham)
• sposób przyrządzenia potrawy (gotowanie, smażenie, pieczenie, duszenie)
• wszystkie użyte do przygotowania potraw składniki, ilość w opakowaniu, gramatura (jeśli to możliwe)
• dokładne określaj ilość –np. 2 szklanki soku, 3 plasterki pełnotłustego sera, 3 średnie truskawki.

rozpisać dietę lecznicząrozpisać dietę redukcyjnąwspierać i motywowaćdoradzać w sprawie wyborów żywieniowych, sposobach przygotowania posiłkówpodsunąć inspiracje kulinarne, przepisy na zdrowe zamiennikipomóc w interpretacji wynikówpomóc w doborze suplementacjiinne